journal_covers1
photo:http://www.medicalteacher.org

The place of anatomy in medical education: AMEE Guide No.41*

Abstract

This Guide, a combined work by three authors from different countries, provides perspectives into the history of teaching gross anatomy, briefly, from the earliest of times, through to a detailed examination of curricula in both traditional didactic approaches and Problem-Based Learning (PBL) curricula. The delivery of a module within a curriculum in tertiary education is interplay between the content (knowledge and skills) of a subject, the teaching staff involved, the students and their approaches to learning, and the philosophy underpinning the delivery of the learning material. The work is divided into sections that deal with approaches to learning anatomy from the perspective of students, to delivery of the content of the curriculum by lecturers, including the assessment of knowledge, and itemises the topics that could be considered important for an appropriate anatomy module in an integrated course, delivered in a way that emphasises clinical application. The work concludes by looking to the future, and considering what measures may need to be addressed to ensure the continued development of anatomy as a clinically relevant subject in any medical curriculum.


Download article (pdf) >>>






Kövess minket



YouTubeLinked inGoogle PlusTwitter


Kiemelt hírek

nyito_egyetemi_tajekoztato1

Az SZTE vezetői videóban tájékoztatták az egyetem polgárait a koronavírus okozta fertőzés terjedésének megelőzése érdekében tett intézkedésekről. Prof. Dr. Gellén Klára oktatási rektorhelyettes a távoktatással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, Prof. Dr. Lengyel Csaba elnök a Klinikai Központot érintő változásokat ismertette. Dr. Fendler Judit kancellár a munkavállalókra vonatkozó intézkedésekről tájékoztatott. Az elhangzottakat írásban foglaljuk össze.

online_kerdoiv

Országos epidemiológiai előrejelzési rendszert fejleszt a Szegedi Tudományegyetem több hazai felsőoktatási intézmény és kutatócsoport bevonásával. A pontos fertőzésterjedési modellezéshez a járvány kitörése előtti és utáni kapcsolati és utazási szokásokról gyűjtenek adatokat. A kutatást egy online kérdőív néhány percig tartó kitöltésével bárki segítheti.