Bezár

Orvosképzési tendenciák

Dr. Csonka Csaba (Biokémiai Intézet) beszámolója

Dr. Csonka Csaba (Biokémiai Intézet) beszámolója

2019. október 29.
2 perc

Összefoglaló a 2019. évi (aug. 25-28.) AMEE konferenciáról

Engem elsősorban a minőségbiztosítási aspektusok fogtak meg, ezekhez képekkel is illusztrálnám:

 

1. Az oktatás minőségének meghatározása egy nagyon nehéz és összetett kérdés, hiszen itt nem elég a szolgáltatást igénybevevők elégedettségét mérni (bár az is kivánatos lenne). Éppen ezért, mivel nem látjuk pontosan hogy merre is kellene mennünk, sokkal nehezebb a pontos navigáció. Ezen az segít, ha van műszerfalunk és az világos, egyértelmű gyors és könnyen értelmezhető visszajelzést küld az aktuális pozíciónkról, amit figyelembe is veszünk a HOGYAN és MERRE (kurrikumlumfejlesztés) tervezésénél. A megfelelő oktatásminőségi mutatók bevezetését és folyamatos használatát elengedhetetlennek tartom a túléléshez.

CsCs_2CsCs_3


2. Mindenki örül annak, ha világos válaszokat kap arra vonatkozóan, hogy hogyan teheti jobbá az oktatását (mechanizmus). Azonban ne feledkezzünk meg arról, hogy a mechanizmus kontextusa nagymértékben befolyásolja a kimenetet. Ha a különféle módszereket nem igazítjuk a SZTE/ÁOK kívánalmaihoz, csak automatikusan átvesszük máshonnan, azzal nem biztos hogy a megfelelő kimenetet tudjuk elérni. Realistic Evaluation, context-mechanism-outcome, Pawson and Tilley (1997)


CsCs_1


3. Szekciók szóltak az OCSE-ról (objective structured clinical examination) Érdemesnek tartanán bevezetését a klinikai gyakorlatba/államvizsgára. Bővebben: https://en.wikipedia.org/wiki/Objective_structured_clinical_examination

4. Sajnálatosnak tartom hogy az szegedi különítményben nem volt klinikus

5. Sokszor éreztük, hogy mekkora elmaradásunk van az oktatás minőségével kapcsolatban. Azonban van egy csomó erősségünk is, egyszer jó lenne ezeket is számba vennünk (TDK, elméleti képzés, szóbeli vizsgáztatás?, stb…).


Dr. Csonka Csaba

Biokémiai Intézet


Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek