royalCollegeUK_1

The progress test of medicine: the Dutch experience

Abstract

Progress testing in the Netherlands has a long history. It was first introduced at one medical school which had a problem-based learning (PBL) curriculum from the start. Later, other schools with and without PBL curricula joined. At present, approximately 10,000 students sit a test every three months. The annual progress exam is not a single test. It consists of a series of 4 tests per annum which are summative in the end. The current situation with emphasis on the formative and summative aspects will be discussed. The reader will get insight into the way progress testing can be used as feedback for students and schools


Download article >>>





Kövess minket



YouTubeLinked inGoogle PlusTwitter


Hírek

Paint

Az SZTE ÁOK V. évfolyamos hallgatói május 10-én Szerenádra indultak a Jancsó kollégium elől. A gyülekezés képei Facebook oldalunkon megtekinthetők!

IMG_0561_2

2018. május 4-én, pénteken egész napos látogatást tett Szegeden Vytenis Andriukaitis, az Európai Unió egészségügyért és élelmiszerbiztonságért felelős biztosa. Látogatásának elsődleges célja az volt, hogy tájékozódjon a Szegedi Tudományegyetem Klinikai Központjában (SZTE KK) az úgy nevezett "ritka betegségekben" szenvedők ellátásáról (lásd keretes írásunkat) valamint, hogy milyen távlatai vannak az ún. európai referencia hálózat bővítésének.