royalCollegeUK_1

The progress test of medicine: the Dutch experience

Abstract

Progress testing in the Netherlands has a long history. It was first introduced at one medical school which had a problem-based learning (PBL) curriculum from the start. Later, other schools with and without PBL curricula joined. At present, approximately 10,000 students sit a test every three months. The annual progress exam is not a single test. It consists of a series of 4 tests per annum which are summative in the end. The current situation with emphasis on the formative and summative aspects will be discussed. The reader will get insight into the way progress testing can be used as feedback for students and schools


Download article >>>





Kövess minket



YouTubeLinked inGoogle PlusTwitter


Kiemelt hírek

nyito2

A Szegedi Tudományegyetemen újonnan kialakított, 22 világszínvonalú mikroszkóppal és szimulációs eszközökkel felszerelt Mikrosebészeti Oktató Központ lehetővé teszi, hogy a medikusok az orvosi beavatkozásokat biztonságos körülmények között gyakorolhassák.

Honlapra

A XXI. század mentális csapdái a tudományban és a hivatás terén” címmel 2019. november 27-én, az ÁOK Szent-Györgyi Oktatási Központban Richter Tudós Klub rendezvényt tartottunk.