royalCollegeUK_1

The progress test of medicine: the Dutch experience

Abstract

Progress testing in the Netherlands has a long history. It was first introduced at one medical school which had a problem-based learning (PBL) curriculum from the start. Later, other schools with and without PBL curricula joined. At present, approximately 10,000 students sit a test every three months. The annual progress exam is not a single test. It consists of a series of 4 tests per annum which are summative in the end. The current situation with emphasis on the formative and summative aspects will be discussed. The reader will get insight into the way progress testing can be used as feedback for students and schools


Download article >>>





Kövess minket



YouTubeLinked inGoogle PlusTwitter


Hírek

pontottparti_szeged_2018

Szegeden is lesz Pont Ott Parti július 25-én, vagyis a felvételi ponthatárhúzás napján. A 2018-as felvételi ponthatárok kihirdetését együtt várhatják a Szegedi Tudományegyetemre jelentkezők a Dugonics téren.

avatas_kituntetesek

Az Általános Orvostudományi Kar Tanácsa díjat alapított azon külső személyeknek, oktató-kutatóknak, akik kiemelkedő munkásságukkal hozzájárultak a Kar oktató és tudományos tevékenységéhez.