royalCollegeUK_1

The progress test of medicine: the Dutch experience

Abstract

Progress testing in the Netherlands has a long history. It was first introduced at one medical school which had a problem-based learning (PBL) curriculum from the start. Later, other schools with and without PBL curricula joined. At present, approximately 10,000 students sit a test every three months. The annual progress exam is not a single test. It consists of a series of 4 tests per annum which are summative in the end. The current situation with emphasis on the formative and summative aspects will be discussed. The reader will get insight into the way progress testing can be used as feedback for students and schools


Download article >>>





Kövess minket



YouTubeLinked inGoogle PlusTwitter


Kiemelt hírek

dr_szarvas_ferenc_nekrologhoz

Dr. Szarvas Ferenc, a SZTE ÁOK I. Belgyógyászati Klinika professzor emeritusa 2020. június 30-án csendesen viselt betegségében végleg elszenderült. Emlékét tisztelettel megőrizzük!

tombacz_dora_Lendulet

Hogyan lehetne hatékonyabbá tenni az egészségmegőrző diétás stratégiákat? Többek között erre a kérdésre is keresi a választ az SZTE Általános Orvostudományi Kar biológus adjunktusa: Tombácz Dóra évi 40 millió forint támogatással folytathatja a diéta és a sport kapcsolatával foglalkozó kutatásait.