royalCollegeUK_1

The progress test of medicine: the Dutch experience

Abstract

Progress testing in the Netherlands has a long history. It was first introduced at one medical school which had a problem-based learning (PBL) curriculum from the start. Later, other schools with and without PBL curricula joined. At present, approximately 10,000 students sit a test every three months. The annual progress exam is not a single test. It consists of a series of 4 tests per annum which are summative in the end. The current situation with emphasis on the formative and summative aspects will be discussed. The reader will get insight into the way progress testing can be used as feedback for students and schools


Download article >>>





Kövess minket



YouTubeLinked inGoogle PlusTwitter


Hírek

kiemelt_FOG-alapkoletetel

Több mint 1 milliárd forint kormányzati támogatásból újul meg a szegedi Fül-Orr-Gégészeti és Fej-Nyaksebészeti Klinika. Az új épületszárnyban nyugat-európai színvonalú ambulancia, modern műtők és kétágyas kórtermek kapnak helyet. A kivitelezési munkálatokat a magyarországi építési piac egyik meghatározó társasága, a szegedi KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. végzi. Az új szárny alapkövét június 11-én helyezték el a klinika mögötti területen.

Latos_Melinda

Dr. Látos Melinda, az SZTE ÁOK Sebészeti Klinika munkatársa kapta "Az év fiatal tehetséges kutatója" címet, egyben ő tartotta idén a Magyar Pszichológiai Társaság XXVIII. Nagygyűlésén a Kulcsár Zsuzsanna emlékelőadást. Gratulálunk!