royalCollegeUK_1

The progress test of medicine: the Dutch experience

Abstract

Progress testing in the Netherlands has a long history. It was first introduced at one medical school which had a problem-based learning (PBL) curriculum from the start. Later, other schools with and without PBL curricula joined. At present, approximately 10,000 students sit a test every three months. The annual progress exam is not a single test. It consists of a series of 4 tests per annum which are summative in the end. The current situation with emphasis on the formative and summative aspects will be discussed. The reader will get insight into the way progress testing can be used as feedback for students and schools


Download article >>>





Kövess minket



YouTubeLinked inGoogle PlusTwitter


Kiemelt hírek

nyito_egyetemi_tajekoztato1

Az SZTE vezetői videóban tájékoztatták az egyetem polgárait a koronavírus okozta fertőzés terjedésének megelőzése érdekében tett intézkedésekről. Prof. Dr. Gellén Klára oktatási rektorhelyettes a távoktatással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, Prof. Dr. Lengyel Csaba elnök a Klinikai Központot érintő változásokat ismertette. Dr. Fendler Judit kancellár a munkavállalókra vonatkozó intézkedésekről tájékoztatott. Az elhangzottakat írásban foglaljuk össze.

online_kerdoiv

Országos epidemiológiai előrejelzési rendszert fejleszt a Szegedi Tudományegyetem több hazai felsőoktatási intézmény és kutatócsoport bevonásával. A pontos fertőzésterjedési modellezéshez a járvány kitörése előtti és utáni kapcsolati és utazási szokásokról gyűjtenek adatokat. A kutatást egy online kérdőív néhány percig tartó kitöltésével bárki segítheti.